• Promijenite boje

  • Promijenite veličinu

Savjeti za zaštitu od velikih vrućina

  • Tijekom velikih vrućina važno je izbjegavati izravno izlaganje suncu između 10 i 17 sati. Stoga u slučaju izlaska treba pokriti glavu (kapom, šeširom, maramom), zaštititi se sunčanim naočalama i nositi laganu i udobnu odjeću.
  • Izuzetno je važno redovito piti dovoljno tekućine (2-4 čaše vode svakog sata, djeci par žlica svakih 15 min), a kavu, alkoholna i gazirana pića treba izbjegavati, kao i ona preslatka i prehladna (slatke sokove razrijediti vodom, ne ledom). Osim vode, važno je nadoknaditi i znojenjem izgubljene mineralne soli jer njihov nedostatak u tijelu može izazvati toplinske grčeve i nesvjesticu. Srčani bolesnici i oni na dijeti s malom količinom soli ne smiju pretjerivati s tekućinom i unosom soli, nego se posavjetovati s liječnikom.
  • U prehrani izbjegavajte masna, pržena, začinjena i teška mesna jela, već prednost dati kuhanom povrću, voću, laganim varivima, juhama, salatama i ribi.
  • Zasjenite prostore u kojima se boravi.
  • Posebno treba paziti i zaštititi od ljetnih vrućina djecu, starije od 65 godina i bolesne.
  • Pripazite na osobe koje bi mogle zatrebati pomoć, jer tako im se može spasiti život.
  • U slučaju glavobolje, mučnine, povraćanja, vrtoglavice, grčeva u udovima ili trbuhu, hladne i vlažne kože, raširenih zjenica, ubrzanog bila – što su znaci iscrpljenosti vrućinom koja može prerasti u toplinski udar – potrebno je u najkraćem roku pružiti zdravstvenu skrb – obavezno se konzultirajte sa svojim izabranim liječnikom ili s najbližom hitnom medicinskom pomoći, broj hitne 194 ili 112.
  • Kronični bolesnici trebaju redovito uzimati propisane lijekove, kardiovaskularni bolesnici regulirati i kontrolirati krvni tlak, a bolesnici oboljeli od šećerne bolesti kontrolirati i regulirati šećer u krvi, bubrežni bolesnici paziti na dovoljan unos tekućine, bolesnici s depresijom i mentalnim bolestima trebaju nadzor.
  • Klima uređaji bi trebali rashlađivati prostor na do 7 stupnjeva niže od vanjske temperature jer inače izlazak vani izaziva preveliki cirkulacijski šok za organizam. Ne zaboravite da redovito održavanje klima uređaja i ne pretjerivanje s hlađenjem omogućuje njegov pravilan rad i uštedu energije. Ne zaboravite za strujanje zraka oko vas koristiti ventilatore i lepeze.

 

O upozorenju Državnog hidrometeorološkog zavoda na toplinske valove koji mogu djelovati na zdravlje i mjerama zaštite možete pročitati: ovdje.

Recenzirano:
Označava kada je članak pregledan u potpunosti od strane stručne osobe. Ova dva datuma se ne moraju uvijek poklapati

Promjenjeno: 3. kolovoza 2017.
Promjenjeno označava kada je članak zadnji put izmjenjen. Promjenjen je dio člnaka ili cijeli članak
O autoru
Hrvatski zavod za javno zdravstvo