• Promijenite boje

  • Promijenite veličinu

Svjetski tjedan cijepljenja

22. srpnja 2014.
Off
Ove godine se Svjetski tjedan cijepljenja obilježava od 24. do 30. travnja 2014. Ovogodišnja kampanja nosi naslov „Are you up-to-date?“ („Jesi li u tijeku?“) te za cilj ima promoviranje cijepljenja ljudi svih životnih dobi protiv zaraznih bolesti.

Cijepljenje je diljem svijeta prepoznato kao jedna od najučinkovitijih mjera sprečavanja zaraznih bolesti.
Cijepljenje prevenira između 2 i 3 milijuna smrti svake godine. Bez cjepiva, svjetska eradikacija velikih boginja i eliminacija dječje paralize i ospica iz većine dijelova svijeta bila bi nemoguća. Ipak jedno od petero djece, te mnogi odrasli nisu primili osnovna cjepiva.
Dio necijepljenih pripada skupinama stanovništva do kojih je teško doći i tim skupinama nedostaju informacije o važnosti i mogućnosti cijepljenja. S druge strane, dio necijepljenih pripada antivakcinalnom svjetonazoru.
Svjetski tjedan cijepljenja, kao i Europski tjedan cijepljenja (22. do 26. travnja 2014.) prilika su za suočiti se sa ovim poteškoćama.

Specifični ciljevi ovogodišnje kampanje za sve ljude diljem svijeta su: upoznavanje sa dostupnim cjepivima, motivacija da provjere svoj cijepni status i cijepni status svoje obitelji, te ukoliko je potrebno započnu cijepljenje kod svoga liječnika. Ciljevi su sadržani u ovogodišnjem sloganu „ Cijepljenje za zdraviju budućnost – Saznaj. Provjeri. Zaštiti.”

Podizanje javne svijesti o važnosti i koristima cijepljenja glavni je zadatak Globalnog akcijskog plana cijepljenja (GVAP- Global Vaccine Action Plan) iz 2012. koji pruža potporu svim naporima uloženim u provođenje cijepljenja diljem svijeta . Ovaj Plan ima za cilj do 2020. poboljšanje zdravlja kroz sve koristi cijepljenja svim ljudima, bez obzira gdje su rođeni, tko su ili gdje žive.

Potiče se sve zemlje svijeta na izradu postera, letaka, organiziranje radionica, predavanja, korištenje moderne tehnologije poput interneta i mobitela u svrhu prenošenja znanja svim ljudima o važnosti i dobrobitima cijepljenja.

U kampanju su uključene sve zemlje svijeta, Fond za djecu Ujedinjenih naroda (UNICEF), Centar za sprečavanje i suzbijanje bolesti (CDC), Europski centar za sprečavanje i suzbijanje bolesti (ECDC) te Svjetska zdravstvena organizacija (SZO).

 

Recenzirano:
Označava kada je članak pregledan u potpunosti od strane stručne osobe. Ova dva datuma se ne moraju uvijek poklapati

Promjenjeno: 29. svibnja 2015.
Promjenjeno označava kada je članak zadnji put izmjenjen. Promjenjen je dio člnaka ili cijeli članak
O autoru
Služba za epidemiologiju HZJZ